divendres, 27 de febrer del 2009

Capitols 180-185. Stocolm & Slige Competition

Capítol 180 Ferry diurn cap a Stockolm

M'aixeco a les 7, em faig un bocata i piro amb la bici a tota pastilla pel glaç. Arribo amb temps, i embarco. Em busco un seient amb vistes al mar glaçat i espero a que sarpi. Intento aprofitar el temps fent un treball per la uni, 3 articles en angles i 1 pagina de resum. Em llegeixo els dos primers articles pel mati, tot parant per cotillejar el super tax free (on trobo una cervesa del 8.5%, augmentant l'eficacia de la cervesa estalviem calerons...) Despres del segon articles descobriexo que el vaixell trenca el gel i m'hipnotitzo durant prop d'un hora veient com el glaç es parteix a mesura que avança el barco. Dino un entrepà de pernil que m'olia de manera considerable les mans... Em trobo a una francesa del Student Village que també va a cercar la seva parellla a Stockolm. Treballem a la mateixa taula, em llegeixo el tercer article, ja cansat mentre un borratxo primer insta a parlarnos en suec, i despres es troba dos companys etilics més i xerren animadament sobre qualsevol tema, obviament a un volum molt més elevat del standard. Arribo a les 18.35 i camino pel terra glaçat de la capital de Suecia. L'hostal esta a 2 km en linia recta, seguint el mar, ningú es perdria. Bé, Stockolm té una planificació urbanistica pròpia d'un dement o un Playmobil, aixi que el viatge no és del tot tranquil. A més camino sota uns tunels solitaris i sens ningu al 300 m a la rodona. Arribo sense problemes al hsotal (que es un vaixell petito) i deixo les coses. Pregunto com arribar al aeroport. Aniré amb bus, es més barat. Sopo al pizza Hut express, agafo l'autobus (on NO es pot pagar amb diners i em clapo al autocar fins a arribar a Arlanda. TInc 2 hores. Cerco internet per 3 euros l'hora. Oks. HE empatat al hattrick, facebook, patatabrava, blogs. L'hora se'm fa eterna. Finalment arriba, li donc la rosa, esta destrossada pel viatge. Tornem a Stockolm amb tren, que fa un soroll ultraterrenal. Anem al hostal a dormir.

Cap. 181: Neu a Stockolm
Ens costa d'aixecar-nos, però marxem del vaixell cap a les 11. Esmorzem (o dinem segons els suecs) en un lloc tan maco com car. Passegem pel centre sota una gran nevada, que a mi em mola i a la Sara li encanta. La Sara s'ha de comprar unes botes perque ja te els peus mullats (amb bambes, es clar...) Ens perdem pels carrerons i dinem a un buffet xino (més barat que l'esmorzar) Per la tarda anem a un parc on els pares juguen amb els trineus amb els nens. Tornem al hostal a deixar les coses. PEr la nit camienm un xic i dinem al Burger, que té un esgló maleit on gairebé em descalabro dos cops (renegant després, es clar...) Despres a dormir

Cap.182: Final a Stockolm. Checkem out justet, deixem les bosses, i marxem a fer una volta i esmorzar a un lloc caret però entranyable. Passejem una estona fins que tornem al hostal a agafar l'equipatge i a mirar correu. Dinem al pizza hut express i ens dirigim al aeroport. Estafo 240 knoms (24 euros) a la compañia arlanda express, al treure'm un any de vida. Son tan fiats. Ens despedim i me'n torno xino xano cap al vaixell. Mentre espero per agafar camarot em trobo al Juanjo i demanem el mateix camarot. Almenys no serà tant aborrida la tornada. Tenim un company francés força extrany que ens convida a assistir a la preselecció de miss Finlandia 2009. Les noies son mones però careixen del tot del sentit del ritme. Malgrat tot el merit de moure's amb relativa estabilitat amb els tacons de mig metre, no seré jo qui els hi tregui. L'altre company és un arab que desperta tota mena de teories, la més curiosa de les quals consisteix a imaginar-te'l pregant al camarot. FInalment no dorm amb nosaltres.

Cap 183: Slige competition i moltes més coses.
Ens aixeca una veu extremadament desagradable (es el que té anar en cabines de 4ª categoria). Compren 2 caixes de cervesa cadascun (96 cerveses de 8.5% en total) i arribem a Turku. Torno amb la bic, mentre Juanjo porta les cerveses al autobus. Despres se les passo a recollir. Em trobo a la Federica que esquiva al Michu amb la meva ajuda. A les 12 he acabat de redactar el treball i desperto a GP, Quentin i Alex, els meus companys de la competició de trineus d'avui. Els nostre trineu es extremadament precari. ENs gastem 2 rotllos de cel·lo d'embalar. Fem tard a la competició i jo m'adelanto per inscriure'm. Al pujar unes escales infernals i plenes de gel caic, en el que hauria d'haver estat un trencament de menisc.

En el concurs clarament es poden trobar dues categories:
a) Pros, gent amb recursos e idees, a part de material i experiencia en la competició. Un tanc que llença foc, un batmovil, una pulla son alguns exemples

b) Precaris, amb vergonya 0 i dignitat -1000. Nosaltres, un tio que baixa damunt d'una nina inflable o un tio en tricicle i una botzina. Enmig d'aquestes categories, 34 trineus més.



Grans moments de la competició:

Un trineu amb forma de vaixell s'estampa contra el public. Un noi angles, el Mike resulta ferit al braç. Punts de sutura.
http://www.facebook.com/home.php?ref=home#/video/video.php?v=77709853824

El trineu del equip ERASMUS francés s'autoinmola enmig de la baixada, entre els aplaudiments generals

http://www.facebook.com/home.php?ref=home#/video/video.php?v=68303053326

L'altre equip ERASMUS perd un membre del grup a mitja baixada, també

El nostre trineu es parteix només començar. Em bolco per evitar caure al public. Espero als meus companys i acabem estampant-nos contra la barrera de protecció enmig de la cridoria general.

Guanya el tanc, que tamb´s'ha estampat contra el public.

Una estona de baixades lliure i em truca l'Iris que ja esta aqui. Passarà una setmana a la meva habitació. Arribem a casa i descanso, he dormit 5 hores i cau una siesta brutal. Hi ha festa però sincerament no em veig amb cor. A més vull veure la champions, lamentablement la gent no es futbolera i acabem mirant-lo Iris i jo. Patiment, ja ho sabreu. A dormir que no tinc ganes de sortir de festa

Cap.184
S'aixeca l'Iris a les 8 per anar a classe. Jo ja no aconsegueixo agafar el son i pajareo fins les 13.00 Dino i vaig cap a l'entrevista amb la tutora de 2on (3r a espanya) on faré les pràctiques. És molt agradable i transmet molt bon rollo. És subtituta desde fa 2 setmanes, així que els dos ens podme considerar novatillos. Torno. Hi ha la festa de la Sara, que esdevé autentica bogeria, amb rots, crits i burrades en general. M'escapo per felicitar a la Nagore. Torno i em demanen que faci d'stripper per la Sara. Obviament no m'hi nego, i em pinten el cos tal que asi




El ball obviament és un éxit i la gent demana que em quedi em boles. Els hi ofereixo un calvo antologic que és celebrar i serveix per a apaiguar a la multitud.
Després piro a dormir que demà m'aixeco a les 7 del matí

Cap.185: Practiques, dia 1

7 del matí. Em moc silenciosament per l'habitació per no despertar l'Iris. Arribo al cole. Faré 2 hores d'Etica amb el de 5é. Ajudaré un nen de Mollet que vol tornar a casa (raons obvies). M'agrada la manera de donar etica que té aquest pavo, tot i que em costa molt seguir el seu anglés. L'última classe la faig amb 2on, plàstica. Pinten el Kalevala, el llibre épic finès. Reparteixo les pintures amb cert art i sense tacarme gaire. Dinem a les 11 (sic) per 2.60 euros. Torno a casa amb la bici, que te problemes amb el candau (coses de la dilatació dels metalls)

A la nit hi ha la festa de despedida de la Sara (italiana) No es troba bé, té febre i per tant es un fail. A dormir que demà tornem a matinar...