dimarts, 23 de setembre del 2008

Capitols 44-46. Setmana intensa

Capitol 44: jääkiekko

M'aixeco adolorit del partit. Caminar es doloros. Tinc classe i aquest cop no arribo tard, però aquesta resulta ser molt més aborrida que la primera i se'm fa mooolt llarga. Al sortir em trobo la Magda i la Carina preparades per agafar entrades pel boat trip. Ja em som tres, però va apareixent més i més gent. Circulen rumors sobre els tickets, tots ells falsos. La gent marxa a dinar a les 12, però jo no tinc gana. Mentre estic xerrant amb la gent es comença a formar una cua. Corredisses. Queda encara mitja hora perque obrin i si fos una broma hagues estat efectiva. El viatje pel qual estem fent cua es una creuer de tres dies Helsinki- Stockolm- Tallin, amb barra lliure de cervesa i menjar. Obviament tothom el vol. Comencen a vendre les entrades a les 14, i comencen a colar-se gent. Jo utilitzo totes les artimanyes del mon de rebot del basket, i a més a més estic a la part bona de la corba de la cua i finalment, a les 15 consegueixo una de les últimes. Alegria per l'entrada, però no tothom l'ha aconseguit...Dinem la Lenka, la Julia i jo al restaurant del hospital estudiantil, i després piro a casa que es el partit de ice-hockey. Vaig tard i mes encara quan em deixo les entrades a casa. Arribemt ard, però no som els unics. Hi ha tota una colla (Magda, Carina i Magali entre d'altres) Jo he convidat a la Evelyn. Ens fem fotos. Hi ha demanda de sang i violencia gratuita per part del sector jove, però les demandes no son correspostes fins al final en un espectacular cop de colze a la cara, amb la consequent baralla posterior de rigor. Guanya turku per 4-2. A la sortida ens espera un bus que ens durà a casa. Al arribar-hi, em trobo un cartell, que alegre, m'annuncia que fins les 6 del mati del dimecres no disposaré d'aigua. Vaig al super a comprar cervesa i pizza, pero no em venen cervesa a raó d'una llei absurda. L'única opció és comprar aigua, al mateix preu que la cervesa, cosa que obviament no faig. Carrusel per la Champions i fins la 1

Capitol 45: Pre-Venäjä
M'aixeco d'hora puig que tenim una reunió del viatge a Rússia. La reunió la dona el jefe d el'empresa, un rus que es va casar amb una finnesa i ara té un negoci. Anirem en tren, a l'antigua usanza. Donem els passaports i a esperar la visa. A la sortida passejem amb una noia per Turku tot fent temps perque he quedat amb la meva tutora. Fent temps provo si funciona l'internet per cable, i si!!!! Sopresa majuscula! Anem a dinar a medicina, a deshora. La setmana que vé m'ajudarà a entrar en els dossiers electronics. Hi ha futbol al camp de terra. No es tant multitudinari com l'altre cop, però hi ha boniques jugades. Intento dos cops el gol de vaselina, però un pal i una mà clamorosa, m'aixefan la guitarra. També és meritòria la parada amb una mà d'un xut terrible d'un rus. Tinc la mà vermella però no mostro dolor. Dutxa i m'autoinvito a una festa. Incomprensiblement i segurament degut a les cerveses, anem a l'Onella enlloc d'anar al semafor party. Oiran i Fran intenten una aproximació a unes fineses que si be al principi sembla que si, després se'n van amb uns finesos lletjos. Panyolada de la afició. Només puntua Gsutavo, amb l'amiga de la Federica. La tornada cridem bajanades a dojo.

Capitol 46: Hyvää Syntymäpäivää, Julia
Tinc una visita a l'escola de pràctiques, he dormit poquet, però són molts anys. L'escola de pràctiques és d ela ciutat però el professorat depén de la uni. LEs classes són en angles inomés són 15 per aula, amb la màxima tecnologia. Els nens de 10 anys tenen una diligencia excepcional, i no fan soroll. Estic molt content d ela primera visita, promet molt. Tot i això començaré al gener les pràctiques, per entrenar el meu anglés. Dino amb tota la gent de pràctiques, marxo a per un paper per a viatjar a 50%, mitja siesta, em vaig el carnet, compro els bitllets per demà i al cercle de anglés. Tot un grup de la tira de gent s'ha reunit per a practicar l'angles. Fem una roda de noms, i els del final que els recorden tots (com no, xinesos) son apaludits. Marxo ara cap a la festa d'aniversari de la Júlia. Macarrons amb carn i pullas, moltes pullas. Cerveses, jocs i riures amb la Julia, la Lenka, l'Iris i jo. Finalment la Júlia s'emociona amb la versió russa de Winnie the Pooh
Marxen la Lenka i la Iris i ens quedem la Júlia i jo amb en Vinhi the Puu. Marxo tres hores més tard i em matriculo i faig la bossa per demà.